Mindeord om Kurt Jensen

Det er med stor sorg, vi har modtaget meddelelsen om, at Kurt Jensen, Højby, er død, alt for tidligt

Kurt har altid været radikal og har i en lang årrække været aktivt medlem, først for Radikale Venstre i Trundholm og siden i bestyrelsen i Radikale Venstre i Odsherred, Her har Kurt altid har ydet en betydningsfuld, engageret og uvurderlig indsats.

Han har på sin rolige facon arbejdet konstruktivt på at finde løsninger og komme med ideer og indgangsvinkler, som bidrager til samarbejde, det gælder fra helt lav praktiske opgaver og løsninger til den overordnede strategi.

Det var et klart mål for Kurt, at partiet igen skulle repræsenteres i byrådet, hans arbejde og indsats bar frugt, derfor var det til meget stor glæde for Kurt, at Radikale Venstre igen blev repræsenteret i Odsherred Byråd i 2018.

Kurt og resten af Højby græd, da Højbyhallen stod i flammer i december 2013, det var derfor helt naturligt, at han blev en aktiv del i opbygningen af den nye hal i Højby, Borren.

Helt fra den spæde start i 2013 var han en meget aktiv del af SamarbejdsUdvalget for Borren Højby Kultur & Idræts Center (SU), som repræsentant for Højby Badmintonklub.

Kurt var med til at lægge hele planen og strategien for bygningen af Borren.

Han deltog i stort set alle møder i SU i perioden fra 2013 til 2019.

På møderne var det sådan, at når Kurt tog ordet, lyttede man, for når Kurt sagde noget, var det altid velovervejet og med en vigtig pointe bag. Det naturlige centrum for ham var, at foreninger og brugere blev hørt, og at de valgte løsningern blev forståelige og anvendelige for dem, der skulle arbejde med dem.

Kurt havde også en behagelig evne til på sin egen rolige måde at bidrage til, at alle mulige potentielle konflikter forblev potentielle, for i stedet at blive til løsninger, der inddrog alle på en sådan måde, at projektet og menneskerne bag altid arbejdede fremad og sammen i en positiv ånd.

Især var han bevidst om, at han og alle bag projektet Borren havde et stort ansvar for at levere et halbyggeri, der var skabt af borgere til borgere, og dermed levere et gennemtænkt halbyggeri i kommunen, som funktionsmæssigt og arkitektonisk var lige i øjet.

Kurt var et foreningsmenneske, og han udfyldte mange opgaver og tillidsposter - ud over partiarbejde var han også et meget aktivt medlem af ældrerådet i Odsherred og valgt til Vurderingsankenævnet. Han har derudover været vurderingsmand, aktiv i grundejerforeningen Ågården, vandværket, badmintonforeningen og Borren Motion for bare at nævne nogle få af de områder, der havde hans interesse.

Vi vil altid savne Kurt, men vil huske ham for det, han var - lyttende, engageret, flittig og yderst vellidt.

Alle vores tanker i denne svære tid går til hele Kurts familie.

Thomas Nicolaisen og Bestyrelsen