Kommunalpolitik 11. oktober

Medlemsmøde og rundvisning på Rådhuset

Torsdag, d. 10.10.-19 havde bestyrelsen indbudt til et medlemsmøde og rundvisning på Odsherreds "nye" Rådhus.

Ca. 20 mødte op.

Formanden (Anders Holst) bød velkommen og orienterede om aftenens program.

Odsherreds 1. Viceborgmester (Thomas Nicolaisen) orienterede lidt om nybyggeriet. Vi blev orienteret om den nye ordning for medarbejdere på Rådhuset som indebærer at fredagen er "fridag". Det er jo en ny ordning - som også medfører, at man som borger skal have aftalt en tid med en medarbejder inden man møder op på Rådhuset. (Det er vi jo vandt til hos læge og tandlæge m. fl.) Som fuldtidsansat har man så 37 timer fordelt på ugens første 4 dage. Hvilket betyder, at man som borger lettere kan få en "tid" der passer ind i kalenderen.

Vi havde derpå en rundvisning i Rådhuset. Vi fik også hilst på nogle tilfredse medarbejdere - der havde stor glæde af den nye ordning.

Ved den efterfølgende kaffe og kage sammenkomst i Byrådssalen var der efter et oplæg fra Thomas N. om aktuelle emner en debat om mange forskellige emner.

Øget bosætning i Odsherred.

Landbrug, økologi, fredning.

Trafik - især den kollektive.

​Kommunalvalg - Valgforbund.

Budgetforhandlinger.

Kommende kommunalreformer

M.M.

Afslutningsvis blev alle orienteret om at vore medlemsmøder og dagsordensmøder var åbne for alle medlemmer af partiforeningen.

En rigtig informativ, god og hyggelig aften.

Tak til Thomas og Anders.