Kommunalvalg 17 | Odsherred Radikale Venstre

30. august

Kommunalvalg 17

Kære vælger i Odsherred!

Velkommen til Radikale Venstres udspil til kommunalvalget 2017. Det er skabt ud fra en ambition om at vi virkelig ønsker at være en del af et Odsherred Byråd i den kommende valgperiode. Vi ønsker være med til at sikre vores kommune den rette kurs - med mere mod på fremtiden.

Vi har valgt et valgslogan der hedder:

"Med hjerte og hjerne – Vi mener det alvorligt !"

Det er ikke bare et valgslogan for vi mener det helt alvorligt, når vi siger at alle beslutninger skal mødes i dette samspil. I det Radikale Venstre betjener vi os af såvel de rationelle som de følelsesmæssige argumenter og det er vores ambition at arbejde med dem i god samklang. Vi tror på, at de beslutninger der træffes i respekt for dette er de bedste beslutninger.

Dem vil vi gå på jagt efter.

Vi vil inden for alle politikområder træffe beslutningerne i mest muligt samarbejde med relevante borgere, erhvervsliv og lokalsamfund og dermed prioritere nærdemokrati og decentralisering som nogle af kerneelementerne i vores politik. Fremtiden for Odsherred afhænger at, om borgere, erhvervsliv og lokalsamfund får det rette ejerskab til vores kommune. Vores markante forslag om fx Landsbyråd, oprettelse af Erhvervs og Synergi Udvalget samt oprettelsen af Folkeskole Udvalget, skal ses i denne sammenhæng.

Radikale Venstre i Odsherred stiller med stærkeste hold til kommunalvalget tirsdag den 21. november 2017. Vi er ni kandidater med vi forskellig baggrund og mange indgangsvinkler. Fælles for os er en radikal vilje til samarbejde og fællesskab. Samlet har vi et oprigtigt ønske om at styre vores kommune ind i fremtiden med en mere åben, borgerinddragende og dialogbaseret ledelse hvor værdier som tillid, dialog, inddragelse og ansvar bliver de bærende elementer i fremtidens Odsherred