Isefjordsstævne 2020

Lørdag den 7. marts 2020 kl. 9.00-16.00 på Stenhus Gymnasium i Holbæk

09.00: Ankomst og placering i mødesal

09.10: Velkomst og morgensang

09.15: "En radikal opsang"

v. Birte Weiss, journalist, tidl. minister og folketingsmedlem for S

09.45: Kaffepause

10.00: "Klimaansvar - dit eller mit?"

En debat om, hvordan vi som borgere kan og skal bidrage, hvis Danmark skal reducere sit CO2-aftryk. Hvad kan den enkelte borger gøre - og hvad skal man gøre? Hvilke instrumenter og initiativer skal politikerne bruge for at få danskerne med? Hvor store ændringer skal der til i vores hverdag frem mod 2030, hvis vi skal redde kloden fra de værste konsekvenser af klimaforandringerne?

v. Peter Birch Sørensen, økonomiprofessor, tidl. formand for Klimarådet

Klara Sørensen, studerende, aktiv i Den Grønne Studenterbevægelse

og medarrangør af Folkets Klimamarch

Rasmus Helveg Petersen, folketingsmedlem (R), tidl. klimaminister

12.00: Frokost

13.00: "Fremtidens arbejdsmarked"

En debat om, hvordan vi sikrer et godt og sundt arbejdsmarked for alle - også dem, som er på kanten, som ikke vil arbejde på fuld tid, og dem, som har fået grå stænk i håret eller er gået ned med stress. Hvordan inkluderer vi alle? Hvordan sikrer vi bedre work-life-balance? Og hvilke konsekvenser vil det få?

v. Mads Blücher, direktør, Translated By Us

Bertha Langhoff Hansen, formand, BUPL Midtsjælland

og Fagbevægelsens Hovedorganisation i Region Sjælland

Erik Simonsen, underdirektør, Dansk Arbejdsgiverforening

15.00: Kaffepause

15.15: Underholdning

v. Hagested Ensemblet

Spiller keltisk og skandinavisk folkemusik, somme tider med et strejf af latinamerikanske rytmer - består af: Laurits Heegard (slagtøj), Torben Heegaard (tværfløjte), Lasse Jonsson (guitar) og Mikkel Vale (bas).

Isefjordsstævnet er et politisk vinterstævne arrangeret af en komite under den radikale vælgerforening i Holbæk. Stævnet er åbent for alle interesserede.

Parkering ved gymnasiet (adressen er Stenhusvej 20, 4300 Holbæk): Benyt parkeringspladsen ved indkørslen fra Stenhusvej og gå til hovedindgangen, der ligger ud mod parkeringspladsen.

Deltagelse i stævnet kræver forudgående tilmelding - senest lørdag den 29. februar 2020 - til Gunner Nielsen, tlf. 60 35 43 68. Det er altså IKKE nok at klikke på deltager her på Facebook. Tilmelding kan også ske pr. e-mail til gunner@post3.tele.dk.

Stævneafgiften er 200 kr. pr. person og dækker deltagelse i stævnet, frokost samt kaffe/te formiddag og eftermiddag.

Tilmelding er først gældende, når de 200 kr. pr. deltager er indbetalt til konto 0520 430212 eller MobilePay 60 35 43 68.